4.11.08

soon i will write down the world



mac in bed
© Johanna Storås

Så var de det här med att skriva. Göra sitt jobb. Sitter i sängen och klockan är redan över fyra, och jag får panik och svär åt mig själv för att jag ignorerar mitt arbete så pass. Jag borde slita, slita som ett djur, kväva mig i arbete, gräva ner mig under alla mina papper, bara titta upp för en andningspaus då och då. Jag borde vara ambitiösare. Bloggar, seriöst, finns det något mer hjändödare att kasta bort tiden på? Sätt igång och var karriärslysten nu. Basta!


.....

Klockan är kvart över. Just nu är jag så frustrerad att jag till och med är röksugen när jag röker

.....

Nu sitter jag bara och stirrar. Väntar på engagemang. Vilken hand som ska lyfta på fingret först. Stirrar och väntar in det där exakta ögonblicket då jag ska bli produktiv. Snart kommer det. Jag kan se det runt hörnet. Snart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar