3.11.08

I am not awake



En slöja av duggregn, dis och en smutsvit himmel utanför fönstret. Mina fötter kikar upp under duntäcket. Stortå som vickar motvilligt. Det är kyligt i rummet, varmt och helt fantastiskt gosigt i sängen. Lindar in mig i täcket igen som en liten babykänguru. En intervju väntar klockan tretton. Hinner mysa en timme till åtminstone. Eller ska jag ställa in och komma med en dålig ursäkt? Min katt dog, var tvungen rensa ut frysen för att bevara henne där tills begravningen. Grannen satte eld på min brevlåda. Något i Universum konspirerade mot mig och gömde alla hemnycklar. Oturligt nog tvättade jag alla mina kläder med en mörkrosa strumpa, och alla vet att jag bara äger vita kläder. Snubblade på mattkanten och bröt nyckelbenet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar