25.11.08

tiden då garderobsinspirationen går i ide





Snö ute. Rå kyla som biter kinder och skinkor röda...
Och jag bär numera mina tights under jeansen. Hell no, att jag riskerar min kära rumpa förfrysning. Det måste vara ålderssymptom. Att jag plötsligt liksom blivit vettig. Ärligt, vem pallar vara stylish och moderätt när Sverige blir ett kylskåp?

Ingen mer masochistisk attityd till hur jag ska klä mig när vintern kommer. Jag uthärdar inte 10 minusgrader i nylonstrumpor, eller ens leggings. Riskerar inte blåskatarr i åtsittande stretchjeans, eller lunginflammation i urringning. Tänker inte stappla fram i höga klackar, trampa snett i snödrivor eller halka på svinhala trottoarer. När kylan biter genomgår jag en tråkig metamorfos, och blir en mystant.

Nynnar tyst för mig själv, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, där jag står på busshållsplatsen i mina fårullsstoppade stövlar och sneglar på hon bredvid som huttrar i stickade knästrumpor i tunna stövletter. Under vintermånaderna lever jag i skuggan av fashionistas, trendoffer och modewannabes. Jag drar ner öronlappshuvan så långt det går, och stänger av moderadarn. Det är nu min garderobsinspiration går i ide.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar