15.1.10

saker jag skriver medan du sover... (1)


 © Johanna Storås

Det nya året blir aldrig som man tänkt sig.
Döden är fortfarande alldeles för närvarande...  

Den gör sig påmind varje gång tankarna rest för långt utanför medvetandet.  
Då stannar blicken upp och binder sig fast vid något utanför:  
en fågel på himlen, en svajande gren, spåren av snö på de sluttande takpannorna.  
Man är kusligt medveten, tomheten kan inte vara påtagligare.
Så här låter tystnad.... 

Jag försökte meditera. För första gången på kanske fem år.  
Det finns en värld av myllrande röster i mitt huvud som behöver tystas,   
Alla förutom en,  
den jag inte kan hitta,
den som är du.  
Så skönt det hade varit att inte vakna mer...  
Ett tag, trodde jag nästan att du höll min hand.


3 kommentarer:

  1. sv: du er fin da, takk.

    haha, kill your darlings er en fin huskelapp i journalistikk. i like it.

    SvaraRadera
  2. Fan va skönt det är att see dina framgångar Nötsos ... Hittade detta nyligen ( Nice fotos ) + du har alltid varit en bra "Writer"

    SvaraRadera