22.10.08

labelwashed


Min hjärna svämmar över av Rodebjer, Acne, Wester, Orving, Velour, Tiger, Dagmar, Pour, Nakkna, Backlund, Minimarket, Hope, Whyred, Back, Cheap Monday, Lindeberg, Norrback, Hörstedt, Burfitt, Hunkydory, Filippa K, Nudie ... Nej, det här är inget namedroppingförsök till att fixa fler läsarkommentarer på bloggen, utan vad som återstår efter dagens djupresearch inför senaste artikeluppdraget. När ens jobb består av att vandra runt mellan stadens butiker för att hitta guldkorn som sedan ska profileras med ord som unikt utbud av unik svensk design.

Glidarjobb? Kanske. Men hjärnan står ändå på noll när dagen har sitt slut, och inspirationskapaciteten blinkar med varningstexten ”You need to formate your hard drive immediately”. När jag sedan släckt alla lampor och gör ett djärvt försök till att glida in i REM-sömn upptäcker jag att det effektivaste sättet att somna inte handlar om att räkna får, utan i att räkna svenska modelabels. John Blund är här och trycker i mig sitt sömnpulver innan jag ens hinner säga Fifth Avenue Shoe Repair.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar