20.5.09

som tuggummi som fått tillbaka sin smak



blondie
© Johanna Storås


Ett mejl kom från en redaktör och mentor för ett tag sedan. "Du behöver slipa på din stilistik".
Så jag föll, från yta och ner i djup. Liksom in i mig själv.
Veckor har gått och jag har mest studerat, läst, skrivit, filosoferat och övat - ifall ni undrar. Böjt ord ut och in, förvrängt ord, andats ord. Var det så här det kändes?
Två år har passerat, med frenetiskt producerande av nöjesartiklar och notiser. Det har varit kul, men mest som urtuggat Stimorol som tappat smaken.
Det kan hända att ni, fina läsare, från och med nu finner min bloggdagbok som ett mer eller mindre ordbajseri. Flummigt och fumligt. Men så är det att skriva på riktigt.

Ursäkta mitt rabblande, nu blir det poesi...









3 kommentarer:

  1. jag hittade min på urban outfitters :) holga finns att köpa på fotobutiken i gamla stan. min favvo-foto-butik typ!

    SvaraRadera
  2. Men jag gillar ditt rabblande också! =)

    SvaraRadera